Chokladleverans med post

Chokladbeställningar som görs skickas på vardagar före kl 15 med post samma dag om inget annat valts. Chokladen når då normalt mottagaren kommande vardag*. Ingen utdelning lördag, söndag och helgdag.

Samtliga leveranser skickas som brevförsändelser med Posten om inte valet bud inom Stockholm har gjorts och levereras om möjligt direkt till mottagarens brevlåda. Avisering kan förekomma, dvs att mottagaren får hämta försändelsen på postens utlämningsställe. *Med reservation för Postens gällande villkor, där leverans kan ta 1-3 vardagar att nå mottagaren. Chokladbudet kan därför inte garantera leveranstiden. Alla varor finns i lager för omgående leverans.

Om det önskade leveransdatumet infaller på en dag då posten inte levererar så skickas försändelsen, i första hand, så att det förväntade leveransdagen blir närmaste vardag innan den önskade leveransdagen.

I de fall Chokladbudet inte kan skicka produkten på utsatt tid, eller då leveranstiden överskrider den utlovade, har du som kund rätt att häva köpet och få pengarna tillbaka.

Chokladbud inom Stockholm

Chokladbeställningar där bud har valts och som görs innan kl 9.30 budas ut samma dag med hjälp av våra samarbetspartner eller av oss själva. I beställningen måste en fullständig mottagaradress och namn lämnas och skriv i mobilnummer till mottagaren i fältet Telefon dagtid. Observera att budet måste kunnas tas emot mellan kl 10.00-17.00 på buddagen. Om ingen tar emot försändelsen på mottagaradressen, utgår ingen ersättning eller retur av pengar. Inget nytt försök görs. Bud inom Stockholm kostar 139 kr.

Frakt med hälsning

Frakten för en chokladförsändelse med post är för närvarande 79 kr vid beställning av en produkt och 129 kr vid beställning av två eller flera produkter - frakten innefattar ett kort med din hälsning. Som tillval kan du välja att få din chokladpresent inslagen i presentpapper eller välja att skicka med tillägg såsom biobiljetter, nalle etc.

Betalnings- och beställningsvillkor

Priserna är angivna inkl. moms. Frakt tillkommer. Betalning sker med Visa eller Mastercard, internetbank eller Payson. För närvarande går det inte att välja faktura med Klarna, men vi lägger upp det så snart det går. Om ni är företag och absolut inte kan betala med kort, maila oss, så ordnar vi faktura. Är du under 18 år krävs målsmans godkännande.

Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas 3D-secure teknik. Payson uppfyller kraven för PCI-DSS. Chokladbudet.se sparar ingen information om kortet, den informationen lagras endast hos Payson.

Beställningar utan fullständiga kontaktuppgifter till beställare kommer inte att skickas.

Tänk på att kontrollera att mottagaradressen är korrekt. Har mottagaren en c/o-adress, bor tillfälligt eller om paketet ska skickas till ett företag måste dessa uppgifter framgå. Ska paketet skickas till sjukhus eller liknande är det viktigt att avdelningsnamn och avdelningsnummer anges. Försändelser som inte når mottagaren pga bristfälliga adressuppgifter ersätts inte.

Byte och ångerrätt

Enligt Distans- och hemförsäljningslagen gäller inte byte och ångerrätt på så kallade färskvaror som bl. a konfektyr. (Distans- och hemförsäljningslag (2005:59) 4 § Bestämmelserna om ångerrätt i 9-16 §§ gäller inte distansavtal om .. en vara som på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas eller som snabbt kan försämras eller bli för gammal ..

Naturligtvis ersätter vi trasiga eller felaktiga produkter. Vi återbetalar kund senast inom 30 dagar i det fall kunden på riktiga grunder häver köpet.

Returer

Ingen ersättning utgår för försändelser som returneras på grund av bristfälliga adressuppgifter från beställaren, eller för att mottagaren inte har hämtat ut en aviserad försändelse eller av någon annan anledning inte har kunnat ta emot försändelsen. Detta motiveras med att Chokladbudet i dessa fall får betala för postens returhantering samt att den returnerade varan måste kasseras.

Tvist

Vid eventuell tvist är vår policy att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

Personuppgifter

Dina personuppgifter lagras i en databas vid beställning av en vara från Chokladbudet.se. Uppgifterna behandlas konfidentiellt och enligt Personuppgiftslagen (PUL).

När du registrerar dig som kund accepterar du att vi registrerar dina personuppgifter. Som kund har du rätt att begära ändring eller borttagning av dina uppgifter. Du har även rätt att få utdrag om vilka uppgifter som finns registrerade.

Vi lämnar aldrig ut personuppgifter till tredje part, förutom vid kortbetalning till Payson betalväxel och vid fakturabetalning till Klarna. Undantag sker vid rättsliga åtgärder t.ex bedrägerier. Alla falska beställningar och försök till bedrägeri kommer att polisanmälas.

Nyhetsbrev

I samband med din beställning kan du välja att prenumerera på vårt nyhetsbrev med produktnyheter, kampanjer och rabatter. I varje brev finns en länk för avanmälan om du inte önskar fler utskick.

Övriga frågor

Kontakta oss om du har ytterligare frågor. Vi försöker alltid vara snabba på att svara.